فوق تخصص پارکینسون⭐️بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران
نوشته شده توسط : ادمین

فوق تخصص پارکینسون⭐️بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران

پارکینسون یک بیماری عصبی است که با گذشت زمان بدتر می شود. و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. اما درمان های خوبی وجود دارند که می توانند به غلبه بر این بیماری و زندگی با آن کمک کنند.

به خصوص اگر پیگیری این بیماری با یک دکتر فوق تخصص پارکینسون و دارای تجربه باشد. اما به عبارت دیگر بیماری پارکینسون باعث مشکل در سلول های عصبی خاصی در مغز می شود. که ماده شیمیایی مهمی به نام دوپامین ترشح می کنند. که به عضلات شما اجازه می دهد به آرامی حرکت کنند.

در هنگام ابتلا به بیماری پارکینسون، این سلول ها آسیب می بینند و در نتیجه حرکت آن ها دشوار می شود. که به شدت بر زندگی بیمار تأثیر می گذارد. بیماری پارکینسون باید توسط یک دکتر فوق تخصص پارکینسون حرفه ای تشخیص داده شود. که علاقه مند به نظارت بر علائم بالینی این بیماری است و می تواند با دو مشکل اصلی مقابله کند: اختلال راه رفتن و اختلال گفتار.

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که کدام پزشک می تواند در مرحله اولیه بیماری پارکینسون را تشخیص دهد؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید پارکینسون یک بیماری مربوط به مغز و اعصاب می باشد و در بیشتر مواقع در مراحل اولیه توسط پزشکان متخصص مغز و اعصاب تشخیص داده می شود.بنابراین می توانید به کلینیک مغز و اعصاب در تهران مر اجعه کنید.

بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران

بهترین فوق تخصص پارکینسون در تهران

معمولا پیدا کردن یه پزشک برای درمان بیماری پارکینسون دشوار است. چون علائم این بیماری در هر فردی متفاوت می باشند. و روش درمان نیز با توجه به نوع علائم مشخص می شود. اما چون تهران یک شهر بسیار پر جمعیت می باشد. و پزشکان پارکینسون حرفه ای زیادی در آن مشغول به کار هستند. پیدا کردن بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران کار سختی نیست. ما در اینجا برای شناخت چنین پزشکی مهم ترین ویژگی های آن را برای شما بیان کرده ایم.

ارتباط خوب با بیمار

معمولا بیماران پارکینسونی افرادی با سن بالا می باشند. که استرس و نگرانی برای آنها ضرر دارد. به همین خاطر یک پزشک فوق تخصص پارکینسون باید در مرحله اول بسیار خوش اخلاق و با حوصله باشد.

این گونه از پزشکان باید یک شنونده بسیار خوب باشند و تمام حرف های بیماران خود را با دقت و توجه زیاد گوش کنند. همچنین فوق تخصص های پارکینسون هنگام تحصیل به آنها آموزش داده شده است که باید با بیماران خود یک رابطه صمیمی داشته باشند و با آنها احساس همدردی کنند.

چون این موضوع به پزشک کمک می کند که بهترین تشخیص را داشته باشد. و بتواند روش درمانی مناسب بیمار را پیدا کند. علاوه بر تمام این موارد چون بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران در کار خود بسیار ماهر می باشد. و استرسی برای توضیح ندارد معمولا روش درمانی که برای درمان بیمار انتخاب می کند. را به طور کامل برای او شرح می دهد و بیمار را از عوارض جانبی داروهایی که باید مصرف کند آگاه میکند.

اتخاذ درمان یکپارچه

معمولا پزشکان ماهر در زمینه پارکینسون از ابتدای تحصیل در مورد این بیماری آموزش داده نشده اند. به همین خاطر پزشک متخصص مغز و اعصابی که درمان چنین بیماری را انجام می دهد باید یک رویکرد یکپارچه برای درمان بیماران خود داشته باشد.

بهترین دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران  باید در زمینه درمان این بیماری آگاه و بسیار فعال باشد و با جدید ترین دارو های روز دنیا که برای درمان این بیماری به وجود می آیند آشنایی داشته باشد و گزینه های درمان غیر دارویی را نیز به خوبی بشناسد.

داشتن تجربه کافی

هر فردی که انجام هر کاری را به عهده می گیرد باید در آن زمینه تجربه کافی داشته باشد. به همین خاطر یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک دکتر فوق تخصص پارکینسون در تهران باید داشته باشد تجربه زیاد می باشد.

به همین منظور همیشه توصیه میشود اگر به دنبال چنین پزشکی هستید فردی را انتخاب کنید که در این زمینه تجربه کافی داشته باشد و بتواند روش های درمانی بسیار خوبی را برای درمان این بیماری ارائه دهد.

البته توجه داشته باشید که بیماران پارکینسونی باید صبر زیادی برای درمان این بیماری داشته باشند چون پارکینسون بیماری نیست که تنها با یک جلسه ویزیت پزشک بتواند آن را درمان کند و یا بهبودی در بیمار به وجود آورد. بنابراین می توان با یک جلسه مراجعه به پزشک در مورد آن نتیجه گیری کرد .

داشتن دانش کافی

بیماری پارکینسون یک بیماری تقریبا مجهول می باشد که تاکنون درمان قطعی برای آن پیدا نشده است و تنها پزشکانی می توانند به بیماران پارکینسونی کمک کنند که در این زمینه دانش کافی را داشته باشند.

چون درمان این بیماری تحت هیچ شرایطی توسط پزشکان ناوارد که دانش زیادی ندارند صورت نمی گیرد. همچنین پزشکان پارکینسون باید با جدید ترین و بهترین روش های درمانی روز دنیا در رابطه با این بیماری آشنایی داشته باشند.

علاوه بر این موارد یک پزشک متخصص پارکینسون را زمانی می توان بهترین در این زمینه دانست که دانش کافی در رابطه با اختلالات حرکتی و خلقی داشته باشد.

با دیدن چه علائمی باید به متخصص پارکینسون مراجعه کرد؟

پارکینسون یک بیماری عصبی دژنراتیو است که حرکت را تحت تاثیر قرار می دهد و به تدریج ظاهر می شود و سپس بدتر می شود. اغلب با لرزش یک دست شروع می شود و همچنین ممکن است به کند شدن یا یخ زدن حرکت منجر شود.

همچنین در بیماران پارکینسونی می توان به سفتی اجزای صورت و عدم حرکت بازوها در کناره های بدن هنگام راه رفتن پی برد. گفتار آنها نیز نامفهوم می شود و با زمزمه آمیخته می شود. اما بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که با دیدن چه علائمی باید به متخصص پارکینسون مراجعه کرد؟ اگر شما نیز دوست دارید جواب این سوال را به دست آوردید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به جواب مورد نظر خود برسید.

لرزش

لرزش اصلی ترین نشانه بیماری پارکینسون می باشد. معمولا لرزش در ابتدای بیماری از یک اندام شروع می شود. بیشتر لرزش در اندام هایی مانند انگشتان دست ویا پا مشاهده می شود. البته در بعضی از بیماران در همان ابتدای بیماری لرزش پیل رولینگ به وجود آید.

این لرزش با ساییدن انگشت شست و سبابه به هم خود را نمایش میدهد. همچنین گاهی اوقات بیمار حتی هنگام استراحت نیز بدن او لرزش دارد. البته نیاز نیست هر فردی با داشتن هرگونه ارزش کوچکی به پزشک مراجعه کند. چون گاهی اوقات افراد به خاطر عصبانی شدن نیز دست های آنان شروع به لرزیدن میکند که دائمی نیست و بعد از فروکش کردن خشم آنان از بین می رود.

البته بهتر است بدانید معمولا پارکینسون افراد سالمند را درگیر می کند و هنگام مشاهده لرزش عضوی از بدن یک سالمند به صورت دائمی یابد سریعا او را به یک دکتر فوق تخصص پارکینسون نشان دهید. چون احتمال ابتلا او به این بیماری زیاد است.

حرکت آهسته

گاهی اوقات افرادی که به بیماری پارکینسون دچار شده اند و بیماری آنها تقریبا پیشرفت کرده است حرکت انگشتانشان کند می شود. حتی کندی حرکت انگشتان چنین بیمارانی به گونه ای است که نمی توانند کار های ساده را به راحتی انجام دهند و انجام این کار ها برای آنان بسیار وقت گیر و دشوار خواهد بود.

همچنین بهتر است بدانید زمانی که این بیماری به مرحله پیشرفته می رسد باعث می شود بیمار نتواند قدم های خود را به تندی بردارد و قدم هایش کوتاه تر از قبل شوند. معمولا بلند شدن از صندلی همیشه برای بیماران پارکینسونی کار دشواری به حساب می آید و فرد مجبور می شود هنگام راه رفتن برای حفظ تعادل خود قدمهایش را بر روی زمین بکشد.

هنگام مشاهده چنین علائمی در هر فردی خیلی سریع او را پیش یه پزشک فوق تخصص پارکینسون ببرید. چون وجود چنین نشانه هایی در هر فردی نشان دهنده بیماری پارکینسون پیشرفته می باشد.

سفتی عضلات

افرادی که به پارکینسون مبتلا می شوند قبل از تشخیص این بیماری توسط دکتر متخصص پارکینسون مجبور به تحمل درد بسیار زیادی می شوند.

چون یکی از مهم ترین علائم این بیماری سفتی عضلات می باشد و همانگونه که میدانید سفتی عضلات با درد بسیار زیادی همراه است. سفتی عضلات در بیماران پارکینسونی می تواند در هر قسمت از بدن بیمار رخ دهد و حرکت آن قسمت را با درد همراه کند و به مرور زمان حرکت آن را به طور کامل آهسته کند.

در این مرحله اعصاب بیمار به شدت ضعیف می شود و لازم است توسط اطرافیانش به خوبی درک شود. بنابراین اگر یک  سالمند با چنین علائمی رو به رو شد حتما او را پیش یک پزشک متخصص پارکینسون ببرید تا توسط دارو ها و روش های درمانی مختلف باعث کاهش پیشرفت این بیماری شود .

بهترین فوق تخصص پارکینسون در تهران

اختلال در قامت و تعادل

بیماران پارکینسونی به مرور زمان قامتی خمیده پیدا می کنند و حتی دیگر قادر به حفظ تعادل خود نیز نخواهند بود. برای این که از رسیدن فرد به این مرحله جلوگیری کنید. باید هنگام مشاهده علائم بالا حتما خیلی سریع او را نزد یک پزشک متخصص ببرید . چون پزشکان پارکینسونی می توانند تا حد زیادی از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند و باعث شوند بیمار زندگی طولانی تر و بهتری داشته باشد.

از دست دادن حرکات اتوماتیک

بیماری پارکینسون زمانی که پیشرفته می شود می تواند مشکلات بسیار زیادی برای بیمار به وجود آورد. چون در مراحل پیشرفته این بیماری باعث می شود . حتی بیمار توانایی انجام حرکات ناخودآگاه را از دست بدهد .

بعضی از این حرکات شامل مواردی مانند: راه رفتن، لبخند زدن و چشمک زدن می شوند. بنابراین اگر بیماری را با چنین علائمی مشاهده کردید بدانید که او احتمالا به بیماری پارکینسون مبتلا شده است و نیاز دارد خیلی سریع به دکتر فوق تخصص پارکینسون مراجعه کند.

تغییرات تکلم

پارکینسون نوعی بیماری می باشد که می تواند اعضای مختلفی از بدن را درگیر کند. یکی از مواردی که در مراحل پیشرفته این بیماری در افراد به شدت درگیر می شود تکلم می باشد.

این بیماری باعث تغییرات زیادی در تکلم افراد می شود از جمله این تغییرات میتوان به مواردی مانند: تکلم آرام، تکلم سریع، تکلم مبهم و یا تکلم همراه با تردید اشاره کرد.

معمولا افرادی که به این بیماری دچار می شوند نمی توانند تکلمی با حالت یکنواخت داشته باشند. به همین خاطر افرادی که چنین علائمی دارند باید خیلی سریع به یک دکتر فوق تخصص پارکینسون مراجعه کنند.

تغییرات نوشتار

یکی از علائم بیماری پارکینسون که اغلب افراد به آن توجه زیادی ندارند تغییرات در نوشتار می باشد . این مشکل معمولا برای بیمارانی به وجود می آید که در مرحله پیشرفته بیماری پارکینسون قراردارد.

معمولا بیماران پارکینسونی نمی توانند به خوبی بنویسند و این کار برای آنان بسیار دشوار است و دست خط آنان کوچک به نظر می رسد. در این گونه از مواقع افراد باید خیلی سریع به یک دکتر متخصص پارکینسون مراجعه کنند.

بهترین دکتر پارکینسون برای درمان بیماران خود چه اقداماتی انجام میدهند؟

دکتر های زیادی وجود دارند ادعا دارند بهترین دکتر پارکینسون هستند. اما بهتر است بدانید پزشکان متخصص و ماهر در این زمینه ویژگی های متفاوتی دارند که ما در اینجا آنها را برای شما بیان کرده ایم.

معاینه دقیق بیمار

یک پزشک ماهر پارکینسون ابتدا به خوبی تمام صحبت های بیمار را گوش میکند و بعد از آشنایی کامل با علائم او اقدام به معاینه دقیق بیمار می کند. چون اگر پزشک نتواند به خوبی بیمار خود را معاینه کند به هیچ وجه نمی تواند بیماری او را به درستی تشخیص دهد. در واقع معاینه دقیق تاثیر بسیار زیادی بر تشخیص زود هنگام و درست پارکینسون دارد.

نوشتن آزمایشات مختلف

یک پزشک ماهر بعد از معاینه حتما برای بیمار خود آزمایشات مختلفی تجویز میکند. چون در صورتی که پزشک برای بیمار آزمایش ننویسید نمی تواند به خوبی و به درستی بیماری را تشخیص دهد. در واقع تا زمانی که پزشک جواب آزمایشات را مشاهده نکند تنها می تواند از روی حدسیات خود دارو تجویز کند نه اطمینان.

انتخاب روش درمانی مناسب

برای هر بیماری با هر نوع علائمی یک نوع روش درمانی میتواند برای درمان پارکینسون مناسب باشد. به همین خاطر انتخاب روش درمانی مناسب یکی از کار های مهمی است که تنها پزشکان ماهر می توانند به خوبی آن را انجام دهند. بنابراین اگر قصد انتخاب یک پزشک ماهر برای درمان بیماری خود دارید حتما توجه کنید که روش های درمانی او آیا موثر بوده اند یا خیر.

تجویز بهترین دارو ها

بعد از از انجام کار های بیان شده در بالا یک پزشک ماهر باید بتواند به خوبی بهترین دارو ها را برای بیمار خود تجویز کند. چون تنها در این صورت می تواند به خوبی بیمار را درمان کند. همچنین یک پزشک ماهر می تواند در زمان کمی باعث بهبودی بیمار خود شود.





:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: